Ara que el curs està a punt de començar (almenys per als adults), recupero l'anàlisi DAFO del curs 2014-15. No el vull perdre de vista! M'ha de servir com a entrant del gran àpat 2015-16!!!
Després d'aquesta anàlisi, basada en la que va fer el gran Jaume Sans, vaig extreure els objectius del proper curs. I ara, un per un, procuraré menjar-me'ls sense atipar-me. |
Necessitats
i inquietuds sobre la meva tasca docent
Curs
2015-16
-
Establir
una estratègia metodològica per a l'aprenentatge de la llengua.
-
Treballar l'autocorrecció de textos orals i escrits.
-
Saber temporalitzar els continguts i les activitats d'aprenentatge.
-
Investigar sobre les estratègies d'adquisició de llengües
(metacognició).
-
Aprofitar les consultes d'articles, els articles, la formació i les
lectures de llibres que faig durant l'any acadèmic.
-
Establir
un sistema d'organització dels recursos i altres materials
autoformatius.
-
Continuar amb l'ús i millora del full d'anàlisi i reflexió a
l'aula.
-
Fer visible l'aprenentatge significatiu als alumnes.
-
Continuar amb la millora de la base de l'enfocament comunicatiu a
l'aula.
-
Millorar el portafoli com a base de l'aprenentatge de la llengua i
com a element important per a l'avaluació del curs.
-
Promoure la reflexió i l'avaluació del procés entre els alumnes.
-
Evidenciar el progrés lingüístic.
-
Continuar amb l'ús d'eines TIC bàsiques (correu electrònic, cerca
d'informació, lliurament de treballs amb processador de textos,
blog, etc.).
-
Introduir el mòbil a l'aula.
-
Fer perdre la
por als alumnes a
la publicació de continguts a Internet.
-
Col·laborar activament en
el canvi metodològic del centre.
-
«Fer caliu» al
voltant de la formació
d'adults a les xarxes socials i al meu entorn proper.
Són nombrosos objectius i força exigents, però espero no
deixar ni una engruna a finals de curs.
I tu, quin àpat d'objectius i propostes has demanat
per a aquest curs?
Els vols compartir?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
I tu, què hi dius? Comenta aquesta entrada!